O M G










O M G


Oh mijn God,
De eerste woorden die bij me opkomen
Als ik de horror beelden zie
Die Frankrijk in rouw hebben gedompeld.

Ik bid iedere dag omdat mijn gezin zou veilig zijn,
Vandaag voel ik me schuldig omdat ik
Niet voor hen die gestorven zijn in Parijs heb gebeden.

Waar was je, mijn God?
Ik heb als jongen geleerd dat je overal bent.
Waar was je op vrijdag de dertiende?
Hoe kan je toelaten dat dit gebeurt?

Hebben wij dit verdiend?
Zijn wij je niet meer waardig?
Zijn we veel te veel met onszelf bezig,
Gedreven door winstbejag en macht?
Hoe moet ik dit plaatsen?

Hoe moet de broer, de zus, ouders en familie,
De vrienden van de doden dit een plaatsje geven?
Waar was je mijn God, waarom heb je ons verlaten?

© Rudi J.P. Lejaeghere

14/11/2015

Reacties

Populaire posts van deze blog

Chateau Rouge: Deel 12