Intentie













Het is niet altijd de intentie die telt,
In liefde is er altijd een felle strijd
Tussen wat je doet en wat je denkt dat juist is,
En soms ben je zo ‘F’ verkeerd,
In plaats daarvan tel je zegeningen in de morgen,
Want de bliksem kan inslaan
Op die zonovergoten dag die gaat komen.

Je hebt de kaars op de taart
Die het fruit erop verlicht, die smaak geeft
Aan het eten, het is het zout in de eindeloze oceaan,
De kleur op een zwart-witte dag,
Een gelach tussen de tranen die we zaaien,

Het zijn allemaal kleine dingen die we moeten leren,
Ernaar zoeken in het diepste van onze geest,
Herinner me aan deze zaken wanneer ik weer verloren ben,
Vertel me ervan wanneer ik oud of zwakzinnig word,

En misschien, ik hoop het, zal ik het horen,
Meer dan vandaag zal ik luisteren naar de geluiden
Van onze liefde, een walvislied op de bries
Van de golven, een melodie waar ik op kan surfen,

Volgende keer zal ik mij leggen in de de wind alvorens ik spring.

© Rudi J.P. Lejaeghere
14/02/2016







Reacties

Populaire posts van deze blog

Chateau Rouge: Deel 12